Næringsliv i Inderøy

Bedriftens historie

Rockegården ble startet i 2007, som et selskap med utelukkende fokus på musikk. Sakte, men sikkert dreide fokuset seg mer til tekniske tjenester, og Rockegården leverer i dag nesten alle fagfelt i bransjen. Det siste året har Rockegården levert utstyr og tjenester til store konserter og teater i regionen, samt flere oppdrag på Østlandet. Musikk har hele tiden vært med, og de siste årene har vi levert musikk til flere kortfilmer, MGP jr. og flere mindre talentkonkurranser.

Produkter og tjenester

Rockegården tilbyr lyd- og lystekniske tjenester, samt produsenter, og turnéledelse og crew til kulturmiljøet i Nord-Trøndelag. Vi har en kreativ og nyskapende utstyrspakke, som holder bransjestandard, i tillegg til å være en av de mest moderne i Nord-Trøndelag med blant annet Nord-Trøndelags største Line Array. Vi tilbyr også musikk til forskjellige anledninger, samt produksjon av musikk til bedriftsfesten, eller reklamefilm. Vi kan også levere noen av Norges mest aktuelle artister til enhver tid.

Marked / Kunder

Rockegården retter seg mot amatørteatermiljøet og musikklivet i Innherredsregionen. Vi gjør også jobber i Namdalen og sørover mot Trondheim. Både profesjonelle og amatører benytter seg av våre tjenester. Eventarrangører, plateselskap, teaterlag, lokale band, og kurs og konferanser i det offentlige er noe av vår kundemasse.

Personale

Rockegården drives og eies av Yngve Henriksen og Steffen Flasnes. Steffen er utdannet ved Universitetet i Agder med utøvende piano, mens Yngve er utdannet i Oslo og i Hedmark, og jobber til daglig i Sony Music Norway. Teknikere, produsenter, og annet mannskap hyres utelukkende inn på kontrakt for å til en hver tid sørge for å ha den beste stallen av fagfolk.

Fremtidsutsikter

Rockegården ønsker å bli en premissleverandør for fagfeltet, og å bli en reell konkurrent til eksisterende leverandører. Rockegården i ordets betydning vil være et ressursenter med kommersielt fokus for underholdningsindustrien med større arrangement, konsulentvirksomhet og konserter i selve oasen – Rockegården.

Rockegården DA

• Yngve Henriksen